Jokainen oppilas sai koko jaksoksi iPadin käyttöönsä.
Sovimme aluksi opiskelualustaksi Edmodon (www.edmodo.com)
. Keräsin oppilaiden sähköpostiosoitteet ja kutsuin heidät mukaan. Se ei
kuitenkaan osoittautunut interaktiiviseksi alustaksi vaan toimi pikemminkin kurssin
aluksi yrityksenä viestiä oppilaille ja saada heidät innostumaan käyttämään
alustaa aktiivisemmin. Ainakin oli yritetty!
Suurempi ja onnistuneempi kokeilu oli kurssiin kuuluvan
kirjaraportin tekeminen koepäivänä iPadeilla Quick Office-ohjelmaa hyväksi
käyttäen. Oppilaat, jotka siinä onnistuivat, lähettivät tuotoksensa minulle
sähköpostiin. Kaikilta tämä ei onnistunut, mutta se ei ollut vaarallista, sillä
kurssin lopuksi luin heidän tuotoksensa siinä tapauksessa suoraan iPadeiltä,
koska ne kerättiin pois. Olimme sopineet, että kommentoin yleisesti pitkän
kirjaraportin kieliasua ja sisältöä enkä korjaa sitä kohta kohdalta
oikeakielisyyden suhteen. Näin ollen ei ollut tarpeen tulostaa kirjaraportteja.
Ne olivatkin hyvin pitkälti erittäin onnistuneita ainakin sikäli, että tuntui,
että monet ns. ylittivät itsensä!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti