Toisena vierailukohteena oli Odderin kunnan peruskoulu. Koko kunnan koulutoimi sekä kunnan virkamiehet olivat iPadien 1:1 -toteutuksessa mukana. Tärkein viesti itselleni oli alla olevan dian viesti The learner as producer
Viimeisenä matkakohteena oli Orestal Gymnasium Kööpenhaminassa. Ulkoisesta talo oli hyvin samanlainen kuin VUC. Iso, avara, tilat eri kerroksissa. Koulussa aloitettin digitalisoituminen jo 2005. Nyt vuosi vuodelta on edetty hieman uusin askelin. Suurimmalla osalla opiskelijoista on sekä kannettavat että iPadit ja käyttävät sitten niitä oman valintansa mukaan. Vaikka pääosa laitteista on iOS-käyttöjärjestelmää, on osalla myös Windows ja Android-laitteita eli kyseessä on BYOD-toteutus. Tosin koulu on ostanut opiskelijoille iPadit. Oppimisalustana BYOD-mallissa toimii Googlen palvelut eli opiskelijat hyödyntävät mm Google Driven mahdollisuuksia. Koulussa on myös oma it-tuki. Mahtava reissu, herätti paljon ajatuksia mm. oman kaupungin Jyväskylän koulutuskuntayhtymän lukioiden BYOD-mallin toteuttamismahdollisuuksista.
Lisää kirjoituksia:
VastaaPoistahttp://blog.edu.turku.fi/turkubett/2014/05/16/lukio-opiskelu-kokemuksia-tanskasta/
http://blog.edu.turku.fi/turkubett/2014/05/18/aikuisopiskelu_tanskassa/
http://blog.edu.turku.fi/turkubett/2014/05/16/lukio-opiskelu-kokemuksia-tanskasta/