Kuva. Yhden historian ryhmän tuotos Vietnamin sodasta. Aiheena oli tarinankerronta sarjakuvamuodossa (=digital storytelling). Appsina Strip Design.
Pyysin historian kurssin (HY 3) yleisen kurssipalautteen opiskelijoilta. Siinä oli myös osio somen ja iPadien käytön arviointiin. Pääsääntönä voisi sanoa, että kaikki pojat olivat innoistuneita ja kehuivat iPadien käytttöä kurssin parhaana puolena. Tyttöjen mielestä olisi pitänyt käyttää enemmän kirjaa ja vihkoa opettajajohtoisesti. Tässä poimintoja :
-
liian paljon tabletti asiaa
kaikilla ei ollut ipadejä, mikä teki
työskentelystä hankalaa
liikaa teknologiaa
jäi paha maku suuhun ipadeistä
jotkut pelasivat iPadeillä tunneilla
enemmän muistiinpanoja vihkoon kuin
ipadiin
vähemmän ipadeilla leikkimistä
opetus opettajajohtoisempaa
vähemmän Facebook ja Twitter juttuja
mitä teen Twitterillä hissankokeessa
+
monipuolisti opetusta
ryhmissä toimiminen
erilaiset pilakuvat blogissa auttoivat
ymmärtämään
tekniikan käyttö
ipad parityöt, ipadien käyttö
kaikkiaan
helppo tehdä muistiinpanoja ipadeilla
yhteistyö
blogi
mobiilioppiminen
opin käyttämään eri
sovelluksia/varmasti jatkossa hyötyä
ipad on mahtava laite, ipadien käyttö
edisti oppimista
innovatiivinen työskentely
tietotekniikan käyttö oli uutta ja
mukavaa
Aki Puustinen, rehtori
Muuramen lukio
Mobiluck -hanke
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti